Handlingsplanen 2022

Fra Viteboka

Vedtatt på medlemsmøte 29. november 2021. Handlingsplan for 2022 utarbeides etter strategien 2022-2024. Merk at rekkefølgen i punktene ikke har noe å si for prioriteringene eller viktigheten av punktet til fordel for noen andre punkter.

Handlingsplan

Det Norske Studentersamfund skal:

  • Forbedre mattilbudet på Chateau Neuf, blant annet ved å gjøre det tilgjengelig for allergikere, vegetarianere og veganere.
  • Aktivt fokusere på å rekruttere aktive til barskift i samarbeid med Tappetårnet.
  • Rekruttere fra alle utdanningsinstitusjoner. Det betyr at DNS ikke bare skal være til stede på foreningsdagene ved UiO og OsloMet, men også gjøre seg synlige på alle Oslos utdanningsinstitusjoner.
  • Jobbe for å aktivisere de aktive gjennom interne arrangementer som gangfest, blåmandag, filmvisninger, hyttetur og månedlige hyggekvelder i Bokcaféen. Det betyr at DNS skal arrangere minst ett arrangement i måneden som kun er for aktive i organisasjonen.
  • Arrangere minst to debatter i semesteret av større omfang. Det vil si som retter seg mot et publikum med størrelse på 300 personer.
  • Forvalte sitt ansvar gjennom FriSone også i 2022 gjennom å slå ned på og forebygge all form for hatkriminalitet. Dette skal skje ved at alle medlemmer, nye som gamle, blir tilsendt informasjon om organisasjonens mange forkortelser, praktiske ting om huset og kontaktinformasjon til nøkkelpersoner på huset.
  • Ha en aktiv rolle i Frivillighetens år 2022 gjennom å være vertskap for StudFest i regi av Velferdstinget i Oslo og Akershus med blant andre Norsk studentorganisasjon som samarbeidspartner. DNS skal også selv arrangere Studentenes frivillighetsdag på høstsemesteret.
  • Med tilknyttede foreninger selv gjennomføre arrangementer der alle studenter skal føle tilhørighet på minst fem (5) i semesteret.
  • Kjøpe nytt møblement i Bokcaféen i gjesteområdet og oppgradere barback.
  • Sørge for at husets administrasjon har fokus på å følge opp utvalgene i DNS i instansene som overlapper i arbeidsfordeling.
  • Begynne med opptak til utvalgene. Her skal ledelsen sette reelle tall for hvor mange som trengs i utvalgene og sette mål om å oppnå disse konkret.
  • Vurdere hvorvidt det er hensiktsmessig å dele kommunikasjonsplattformer med CNAS.
  • Lage en oversikt over arealer i huset vi ønsker å endre på, for å så søke hjelp til å få unntaksbestemmelser fra vernevedtak der det er viktigst.
  • I samarbeid med CNAS utarbeide en mer detaljert kommunikasjonsplan for alle mediekanaler, herunder Instagram, Facebook og nettsida, som ivaretar både DNS og CNAS sine interesser, men som også har fokus på å løfte frem og prioritere de arrangementene som har studenter som hovedmålgruppe

Øvrige punkter:

  • Ledelsen skal sørge for at DNS og underliggende foreninger følger strategiplanen som foreligger i perioden 2022 til 2024.
  • Innen høstsemesteret 2022 skal det ha blitt laget en semesterkatalog med tekster, program og eventuelt sponsorinnhold som skal være klar for distribusjon under STUDiO og utover høsten.