Ledelsesmøter 2024
10 september 2024
Dagsorden
1. EDB.
2. Kontor.
3. Medlemsordningen.
4. Programendringer.
5. Nachreglement og husereglement.
6. Foreningskontrakten.
7. Arrangementsutvalget.
Sak nr. 1. EDB
Ledelsen iverksetter direktivet Elektronisk databaskin, som utskiller EDB-gjengen fra Medieavdelingen som selvstengig utvalg under Ledelsen.
Sak nr. 2. Kontor
Ledelsen bestemmer å påbegynne direktivet DNS-kontoret, som innebærer en langtidsvisjon med ett kontor til de sentrale personene i DNS og ett særskilt møterom til styret.
Sak nr. 3. Medlemsordningen
Ledelsen gjennomgår beslutningene foretatt i styremøtet 8. oktober som angår endringer i arrangementsvirksomheten i tilknytning til ønsket om øket medlemskapssalg, og hvordan dette kan impiteres
Sak nr. 4. Programendringer
Ledelsen besluttet at Arrangementsutvalget skal avholde karaoke i Lillesalen månedlig, og sikte på fredagen etter lånekassepengene kommer.
Sak nr. 5. Nachreglement og husreglement
Ledelsen gjennomgår hvilke endringer i reglementet styret ønsker å se på og diskuterer forslag Interngruppa tar med videre i arbeidet.
Sak nr. 6. Foreningskontrakt
Ledelsen gjennomgår punktene styreleder har ønsket seg inn i kontrakten.
Sak nr. 7. Arrangementsutvalget
Ledelsen besluttet å innstille på å ikke bruke ansatteressurser fra Selskapet i Arrangementsutvalgets sentrale arbeid.
17 september 2024
Dagsorden
1. Programrevidering.
2. Programforslag.
3. Rollefordeling i Ledelsen.
4. Strategi.
5. Budsjettinnspill til Selskapet.
6. Retningslinjer for Studentfestivalen.
7. Organisasjonsutvalg.
8. Kulturutvalg.
9. Kontor.
10. Skylagring.
11. Biljardbord.
Sak nr. 1. Programrevidering
Ledelsen beslutter for Arrangementutvalget at det skal være karaoke i Lillesalen 25. oktober, 15. november og 13. desember, stilledisko 10. oktober og 29. novemnber, semestersluttfest 6. desember, halloweenfest 31. oktober, stand-up med NSKI 30. november og 1. desember.
Sak nr. 2. Programforslag
Ledelsen beslutter for Arrangementsutvalget at det neste semester skal være Jazzklubb 28. februar, 28. mars og 25. april, kviss hver tirsdag, musikkbingo hver onsdag, jam annenhver tirsdag, mikromandag/mandagsmikro 17. februar, 17. mars og 28. april, debatt 13. februar, 6. mars, 27. mars og 24. april, foredrag 20. februar, 13. mars, 3. april og 8. mai, kulturaften 27. februar, 20. mars og 10. april, konsert (med forbehold om at Betong inntas som utvalg i DNS) 14. februar, 14. mars og 11. april, fest 1. februar, 1. mars, 12. april og 30. april, karaoke 7. februar, 21. februar, 7. mars, 21. mars, 4. april og 25. april.
Sak nr. 3. Rollefordeling i ledelsen
Ledelsen besluttet følgende rollefordeling: Benjamin til koordinator, Jessica til kursansvarlig, Jade til arrangementskoordinator, Luudwig som PR-ansvarlig, Kaare som barsjef.
Sak nr. 4. Strategi
Ledelsen gjennomgikk rundskriv fra styreleder med arbeidsutkast til ny strategi.
Sak nr. 5. Budsjettinnspill til Selskapet
Ledelsen skriver forslag til Styret om prosjekter vi ønsker Selskapet skal investere i.
Sak nr. 6. Retningslinjer for Studentfestivalen
Ledelsen skriver innspill til Styret i forbindelse med opprettelse av retninglinjer for Studentfestivalen.
Sak nr. 7. Organisasjonsutvalg
Ledelsen besluttet å sende denne saken til et senere møte.
Sak nr. 8. Kulturutvalg
Ledelsen besluttet å sende denne saken til et senere møte.
Sak nr. 9. Kontor
Ledelsen gjennom direktivet DNS-kontoret, og setter som mål at møterom 4 i hovedsak skal være fast kontor for DNS' faste organer som ikke allerede har kontor.
Sak nr. 10. Skylagring
Ledelsen besluttet å gå over fra i hovedsak å bruke Google Drive, til å i hovedsak bruke Next Cloud, og sender oppgaven til EDB.
Sak nr. 11. Biljardbord
Ledelsen ber styret lage en plan over Sysesalen før beslutning for eventuell flytting av biljardbord forekommer. Ledelsen er positive til å flytte det til både Sysesalen, BokCafeen eller klubbscenen, dersom det er interessant.
24 september 2024
Dagsorden
1. Kulturutvalget.
2. Medieprofil.
3. Komitédirektivet.
Sak nr. 1. Kulturutvalget
Ledelsen beslutte å opprette Kulturutvalget med intensjon om å begynne støttesøknadsprosessen og finne styre. Utvalget skal også lage utkast til program for neste semester og avholde en generalforsamling før nyttår hvor budsjett, program og styretsammensetning besluttes. Prosjektet ledes av direktøren frem til et styre et valgt.
Sak nr. 2. Medieprofil
Ledelsen gå gjennom utfordringer knyttet til arbeidet i den nylig oppstartede medieavdelingen. Jade skal se til at styret vedtar retningslinjer og strategi for utvalget.
Sak nr. 3. Komitédirektivet
Ledelsen besluttet Komitédirektivet i form av en forretningsorden, med mål om å formalisere bindingene mellom Ledelsen og DNS' utvalg.
1 oktober 2024
Dagsorden
1. Komitédirektivet.
2. Møtekalender.
3. Foreningskontrakten.
Sak nr. 1. Komitédirektivet
Ledelsen beslutter å innstille Kaare-Michael Sidselrud og Hanna Mathea Pisani til Barkomiteen; Nora M.H. Pache, Ludwig v. Hohenstaufhen og TaeMine Jang til Markedsføringskomiteen; Thea Bråten, Jessica K. Ernes og Ludwig v. Hohenstaufhen til Sosialkomiteen; Jade Stubban og Johannes Frølich til programkomiteen. Enkeltpersonene godkjenner selv innstillingen.
Sak nr. 2. Møtekalender
Ledelsen besluttet semesterlig møtekalender.
Sak nr. 3. Foreningskontrakten
Ledelsen innstiller til styret på nytt tillegg under § 4.3: Foreningen plikter å sende delegater til Studentersamfundets medlemsmøter, og ordinært 2/3 av sitt styre.
Ledelsen innstiller til styre nytt punkt under § 4.10: Studentersamfundets logo skal være synlig på Foreningens plakater.
8 oktober 2024
Dagsorden
1. Komitédirektivet.
2. Nachreglement.
3. Studentfestivalen.
Sak nr. 1. Komitédirektivet
Ledelsen innstiller Jessica Ernes og Thea Bråten til rekrutteringskomiteen. Enkeltpersonene godkjenner selv innstillingen.
Sak nr. 2. Nachreglement.
Ledelsen går gjennom endringene i Nachreglementet som Styret vedtok tidligere i dag 8. oktober, og hvordan endringene i reglementet påvirker praksisen for Interngruppa.
Sak nr. 3. Studentfestivalen.
Ledelsen gjennomgår planene for rekruttering til Studentfestivalen.
15 oktober 2024
Dagsorden
1. Helhusfest.
2. Åpningstider.
3. Programforslag.
4. Studentfestivalen.
Sak nr. 1. Helhusfest
Ledelsen oppretter en komité til å planlegge og avholde helhusfest 25. april. Festen bærer navnet Alle festers mor og komiteen AFM-komiteen.
Sak nr. 2. Åpningstider
Ledelsen sender saken til Barkomiteen, med oppgave å finne realistiske åpningstider for BokCafeen for neste semester med de ressursene Tappetårnet har. Frist settes til 22. oktober.
Sak nr. 3. Programforslag
Ledelsen Programkomiteen, med oppgave om å gjennomgå programmet Ledelsen besluttet 17. september og se etter forbedringer for å unngå dager uten innhold. Frist settes til 22. oktober.
Sak nr. 4. Studentfestivalen
Ledelsen drøfter tiltak til hvordan Studentfestivalen bedre kan integreres i Studentersamfundet, og spesielt i Ledelsen.