Øl og Bingo
Øl og Bingo er det folkelige alternativet til Vin og Vinyl, og arrangeres annenhver onsdag i Biblioteket.
Kjøreplan
Møt opp på Neuf 19:00
19:00 Utstyr og tilgang
(ca 20 minutter) Finn Slottsmester og få biblioteket og porten til sysesalen åpnet fra tårntrappa, og bli låst inn på kontoret. Hent posen med bingopremier, bingotrommelen, bingobrettene, ølbonger til vertene og premiebonger, samt penner. Be slottsmester sette opp mikser og mikrofon og koble til høyttalerene (av kabler trenger vi XLR-inngang for mic, XLR-utganger til høytalerne, phono-inngang og jack til phono-kabel for musikk.)
19:20 Rigging og briefing
(ca 40 minutter for å ha god tid) Sett opp bord og stoler i Biblioteket. Hurtigversjonen er å fordele de svarte bordene og stolene rundt omkring i Biblioteket, og å sette de brune lenestolene og noen bord mellom de to høyttalerene. Hvis det kommer mye folk og du vil gjøre det ordentlig fint, hent de hvite bordene fra Syse. Sett opp rommet så det ser omtrent sånn ut:
Forklaring:
Lilla: puffer
Hvitt: bord fra Syse
Brunt: De dype lenestolene
Grått: Høytalere
Grønt: Sofaene
Gult: Stuebordet
Sorte sirkler: De stygge sorte stolene
Sorte firkanter: De stygge sorte bordene
Antallet hvite bord er unøyaktig, det viktigste er at de ikke står på fascistrekker med er satt ut i et deilig anarkistisk mønster.
Briefing av bingoverter og premie-utvelgelse
Bingovertene bør ha kommet 19:30. Hvis ikke bør du ringe for å sjekke hvor de er i løypa. Bestem sammen hvilke ting man skal dele ut som premier. Gi vertene 2 bonger hver for å stille opp, og ta 2 bonger selv. Sjekk at det er 75 kuler i bingotrommelen (ikke legg dem nummerert i brettet, dersom det mangler 1-2 kuler kan dere kjøre på, men det er viktig at dere ikke finner ut hvilke som mangler. Mangler det fler er det uvisst hva som er kriseplanen.)
Dette er hva som har vært premiemalen så langt:
En rekke: Crap premie (Dårlig ting, f.eks. drittørt brød)
To rekker: Morsom crap premie (En litt kulere ting, f.eks. perlearmbånd)
Tre rekker: Awesome crap premie (En av de bedre greiene, f.eks: Sigmund Freud actionfigur)
Fire rekker: To ølbonger og en OK crap premie
Fullt brett: To ølbonger og gratis middag eller gratis inngang på Weekend Society
Vinneren skal også fotograferes med Oscarstatuetten (denne skal IKKE gis bort)
Når alt er klart kan dere slappe av. Det er planlagt med buffer, så dere skal få litt pause før folk kommer inn.
19:55 Dører åpner og registrering
(ca 15 minutter) Pisk inn alle du finner ute i bokcafeen. Del ut bingoslipper og penner. Vi har ikke bingolisens, så vi kan ikke selge dem. Folk kan få to slipper. DNS-Medlemmer kan få opptil tre (så melder fler seg inn).
ca 20:10 Bingo starter
Nyt showet. Du kan også delta i bingo selv.
ca 22:00? Opprydding
SAMLE INN BINGOPENNER!!!! Si at festen fortsetter i BokCaféen for alle som vil henge. Rekrutter også et par random folk til å hjelpe til, så går ryddingen fort. Folk er generelt hjelpsomme. Bær alle de hvite bordene inn på Syse og still opp rommet slik du fant det (langbord med de digge sorte og hvite stolene rundt). Koble ut miksebord og mic-er, dette skal leveres til slottsmester. Bær resten av premiene, bingoslippene og bingotrommelen inn på Arr.ut-kontoret.
Kjøp deg en kald pils. Du har fortjent den. Gratulerer med vel gjennomført bingo.
Bingoregler (kort forklaring)
Kun vannrette rader er gyldige, feltet i midten av brettet er fri-rute. (Huskeregel: Raden skal stave “BINGO”, ikke “BBBBB”). B-rekken inneholder tallene 1-15, I-rekken 16-30, N-rekken 31-45, G-rekken 46-60 og O-rekken 61-75. Det er altså en logikk ute og går. Når kulene leses opp skal bokstaven nevnes ved navn. Hver kulen leses to ganger (“Neste kule er Olga 69, hehehe 69, det var altså Olga 69”).
Når man har en full vannrett rad roper man “BINGO!”. Alle som har fått BINGO går opp til bingovertene for kontroll. Dersom det er falsk BINGO annonseres det BONGO (hele salen ler). Hvis flere har BINGO samtidig må man avgjøre på tiebreak. De siste gangene har vi brukt “pinligste historie fra X” som metode. Vinnerne forteller da en pinlig historie fra situasjon X, deretter leder bingovertene klappekonkurranse hvor historien som får mest jubel erklæres vinner.
Etter at første bingo er avklart fortsetter spillet. Det spilles nå om to vannrette rader I SAMME BRETT. Altså ikke på forskjellige slipper eller i forskjellige brett på den samme slippen (hver slipp har to brett). Gjenta vinnerprosedyren over hver gang det blir BINGO.
Øl-, røyk- og do-pause etter to BINGOer.