Arrangementstips

Fra Viteboka
Hopp til navigering Hopp til søk

Hvis du arrangerer noe på Neuf er det mye kunnskap som kan gjøre jobben din enklere for deg. Her har vi prøvd å samle noen for å gjøre hverdagen litt enklere for deg:

På forhånd

Booke lokaler

Husk å booke lokalene du trenger til arrangementet ditt. Arrangementet må ligge inne i LinTicket seinest to uker før arrangementet ditt. Alle arrangementer gjennomgås på produksjonsmøtet, som holdes hver tirsdag, så sørg for at rombookinga di er synlig der. Husk at det kan være lurt å se på hva ANNET som skjer på huset den dagen. Det er dårlig idé å arrangere debatt i Klubb hvis det er konsert i Betong, eller monologforestilling på Teaterscenen hvis det er teveinnspilling i Storsalen

Er du med i ei forening, har noen i styret ditt ansvar for bookinger i LinTicket. Sitter du i et utvalg, er det HS som har ansvar for å booke inn arrangementet ditt.

Lage plakat

Se hovedartikkel Produsere PR-materiale

Hvis du trenger noen til å designe plakat til arrangementet ditt, kan du bestille dette hos Medieavdelingenbestillingssida deres. Husk å være ute med dette i god tid. Det kan ta tid å designe plakat, og etter at den er ferdig, må du kanskje bruke litt tid på å rette informasjonen på plakaten, bestille trykking og vente på å få plakatene tilsendt. Og da vil du fortsatt at det skal være minst ei uke til arrangementet ditt. Vær sp spesifikk som mulig med hva du ønsker deg når du bestiller plakat. Husk å presisere formatet du vil plakaten skal være (A2, A3, B2, B3), og at bilder og logoer må være vektoriserte filer. Spør hvis du er usikker på hva det betyr.

Generelle arrangementsråd

Låse opp lokalene

For å få lokalene låst opp, må du ta kontakt med Slottsmester i ekspedisjonen. Slottsmester tar da førerkortet eller bankkortet ditt som garanti for at du kommer tilbake og sier ifra når dere er ferdige med lokalet og at dere har rydda pent opp etter dere.

Utstyr

Utstyr skal bookes inn på forhånd, seinest to uker før arrangementet, og godkjennes på prodmøte. Hvis utstyret du har booka ikke står i rommet når du kommer, kan du be Slottsmester hente det for deg. Slottsmester, teknisk ansvarlig og teknikerne på huset setter stor pris på at du kveiler kablene skikkelig når du rydder opp etter deg.

Brannrunde

Før ethvert publikumsretta arrangement må Slottsmester se over rommet og forsikre seg om at brannsikkertheten er ivaretatt. Ikke slipp inn publikum før du har fått klarsignal fra slottsmester.

Rydde opp i lokalene

De aller fleste publikumslokaler har Romplaner hengende et sted i rommet, som beskriver hvordan rommet skal se ut ved endt bruk. Ikke forlat lokalene før de ser ut som beskrevet i romplanen.

Informasjonsbukken

Det står en svartmalt bukk i foajeen, hvor man kan skrive opp hvilke arrangement som skjer en gitt dag. Spør Slottsmester om å få låne tusj, og skriv opp når arrangementet ditt skjer og pek i riktig retning. Vær snill og del plass med de andre som arrangerer den dagen.

Kaffe

Alle som har aktiv-oblat får gratis kaffe og te i Glassbaren når denne er åpen. Aktiv-oblat får du av styret i foreninga di, og forutsetter at du har kjøpt medlemskap. Hvis Glassbaren er stengt, kan du spørre Slottsmester pent om du ikke kan få ei kanne kaffe.

Mat

Hvis du skal servere mat på arrangementet ditt, og er redd for at denne vil forringes, kan du oppbevare den på kjølerommet ved Glassbaren. Spør Slottsmester om du kan sette maten der.

Internett

Alle medlemmer skal ha tilgang på Internett. Nettverket heter dns-intern, og brukernavn og passord er det samme som du lagde da du registrerte medlemskapet ditt på nettet.

Printing

I kontorgangen i fjerde står det en printer som kan brukes av alle medlemmer av Studentersamfundet. Du logger deg inn på maskina som står ved siden av med brukernavn og passord registrert på medlemskapet ditt. Du kommer deg til maskina ved å ta heisen langs den nordre veggen til fjerde etasje. Den printer både svart/hvitt og fine farger.

Legge ut penger

De fleste foreninger har egne ordninger for innkjøp til sine arrangement, så hvis arrangementet ditt er i regi av ei forening, ta kontakt med denne. Er du del av et utvalg, eller arrangerer noe i regi av DNS, finnes det Utleggskjema i Admin, hvor du må legge ved kvitteringa på varen du har kjøpt og opplyse om i hvilken sammenheng dette er kjøpt. Skjemaet med kvitteringa leveres til admin-leder. Den kan legges i posthylla han inne på Admin.

Store arrangement

Rød løper

Det ligger en rød løper på huset, som kan brukes til å kaste glans over arrangementet ditt. Den oppbevares vanligvis på Syloftet.

Garderobelapper

Det finnes to billettmaskiner på huset, som foruten å skrive ut billetter, kan brukes til å skrive ut garderobelapper. Den ene tilhører Kjelleren, og den andre 1. etasje, og skal stå i henholdsvis Admin og Billettluka.

Gassfakler

UiO har to svære gassfakler stående pa lageret til Eiendomsavdelingen, som de tidvis benytter ved arrangement på Chateau Neuf. Hvis du virkelig ønsker å vise verden at arrangementet ditt mener business, kan du prøve å låne disse hvis du sender en e-post i god tid til oppdrag-park@eiendom.uio.no.

Se også