Kommunikasjonsreglement

Fra Viteboka

Kommunikasjonsreglementet beskriver klare og faste retningslinjer for Det Norske Studentersamfund og dets tilknyttede foreninger om Studentersamfundets kommunikasjons– og markedsføringsregler.

Som regel skal Studentersamfundets logo alltid være synlig på profileringsartikler tilknyttet arrangementer på Chateau Neuf.

Logo med lenke til Studentersamfundets nettside skal være på foreningens nettsider.

Dersom Studentersamfundet har sponsorer som har rett til å profileres sammen med Studentersamfundet, så skal logo til disse være synlig. Se Sponsorreglement.

Med mindre annet er avtalt så gjøres all markedsføring gjennom Studentersamfundets kanaler av Medieavdelingen.

Designprofil

Her er en enkel designprofil for Det Norske Studentersamfund. Formålet med å ha den her er for enkelt oppslag for personer som produserer materiell for Studentersamfundet. Foreninger kan fint ha egne designprofiler.

Skrifttyper

Studentersamfundet bruker som hovedskrifttype Avenir. Alle nye Macintosh-maskiner har Avenir medfølgende.

Til tider har man også brukt ITC Avant Garde Gothic.

Farger

Studentersamfundet har to primærfarger – oransje og rød.

Fargekoder for oransje: CMYK: 0 60 100 0 RGB: 245 130 32

Fargekoder for rød: CMYK: 13 93 100 5 RGB: 203 54 38

Og fire støttefarger – beige, grå, svart og blå. Sistnevnte har primært blitt brukt som støttefarge på kun nett.

Fargekoder for beige: CMYK: 11 14 34 0 RGB: 227 210 174

Fargekoder for grå: CMYK: 0 0 0 65 RGB: 119 120 123

Fargekoder for svart: CMYK: 0 0 0 100 RGB: 0 0 0

Fargekoder for blå: CMYK: 42 24 3 0 RGB: 146 168 209