Nachansvarlig

Fra Viteboka

Hvordan være nachansvarlig

Laget av Interngruppa 2023

  • Være glad og snill og pass på at de nye frivillige/medlemmene ikke er redd for deg, slik at de har lyst til å komme innom flere ganger.
  • Ikke bli for beruset, husk at du er ansvarlig og må kunne håndtere diverse situasjoner. Du har ansvar for at nachreglene følges. (De henger rundt omkring i gangene og på toalettene)
  • Pass på at mennesker som oppfører seg dårlig forlater lokalet, lokaliser de tidlig slik at ingen får en kjip opplevelse. Tilkall hjelp fra Interngruppa eller andre naturlige personer om nødvendig.
  • Interngruppa er alltid der for deg om du ikke er komfortabel med å håndtere ukomfortable situasjoner. Ikke glem det! (dette er selvølgelig når Internguppa er å finnes i gangene eller på stry.
  • Ikke slipp uvedkommende bak baren (du bestemmer hvem som er uvedkommende).
  • Lukk vinduer og steng kontoret . Sørg for at alle forlater kontoret når du drar.

VIKTIGE TING Å HUSKE:

  • Vi hater seksuell trakassering, alle skal føle seg trygge.
  • Overstadig berusede mennesker kan ikke kastes ut på gata, disse trenger hjelp med å ringe taxi og finne døra. Om taxi ikke ønsker å ta de med ring ambulanse eller andre nødetater. (spør evt IG om hjelp)
  • Nach er gøy, og burde derfor holdes til ett lokale (Stry).Det kan også naches på andre kontor med forbehold om at nachreglene følges.
  • Om vinduet er åpent samtidig som man spiller høy musikk, får ikke naboene sove. Demp lyden kraftig om vinduet skal stå åpent.
  • Du er sjef, ingen kan overstyre deg. (Med unntak av Slottsmester, IG (Jessica, Sofie, Jade, Patricjia, Jonas, Keisuke eller Dina), og Direktør (Benjamin)).
  • Trenger du hjelp under åpningstidene til huset så kontakt Slottsmester (13:00-02:00 man-torsdag 13:00-04:00 fre-lørdag og 12:00-18:00 på søndager). Slottsmester har det overordnede ansvaret på huset når det er åpent og kan nås på dette telefonnummeret 944 30 002.

Vaktsentralen

Ta kontakt på vakttelefon 228 55 007 eller nødnummer 228 56 666.

Vakt- og alarmsentralen rykker ut med vekter når det er behov for assistanse:

  • Ved uønskede hendelser (HMS-avvik)
  • Ved ulykker
  • Ved innelåsing i bygningene eller problemer med kortlesere
  • Ved heisstans – alle heiser har direkte taleforbindelse til Vakt- og alarmsentralen slik at man raskt får kontakt og kan være sikker på at hjelpen kommer

Akutt hjelp

Kontakt brannvesen, politi, ambulanse eller legevakt hvis du har behov for akutt hjelp. Oslo kommune har også en rekke andre døgnåpne vakttjenester. Informer styret på forhånd hvis du trenger assistanse i forbindelse av evakuering ved brann pga. funksjonsnedsettelse eller lignende.

Brann: ring 110 Politi: ring 112 Ambulanse: ring 113